Čistenie DPF / FAP filtrov
Q-SERVICE spolupracuje zo spoločnosťou ADVANPURE v oblasti profesionálneho a ekologického čistenie DPF/FAP filtrov. Čistenie je certifikované od spol. TUV CZ. O čistení je vydaný certifikát. Nepoškodené filtre sa dajú vyčistiť na 95 % svojho pôvodného stavu.
Čistenie je veľmi spolahlivé a nepoškodzuje katalyzátor ani filter pevných častíc.
Upchatie DPF filtra je len vždy dôsledok nejakého procesu, ktorý prebieha vo vozidle ( vadný EGR , spalovanie, spôsob jazdy atď. ) . Treba vždy odstrániť najprv príčinu zanášania filtra, pretože samotné čistenie je niekedy krátkodobé riešenie ! Nad určitú hranicu zanesenia je profesionálne čistenie nevyhnutné.
Existujú rôzne spôsoby čistenia ( mokré vodou, vypalovaním, pomocou spreju atď. ) ale samotné následky znáša stále majiteľ vozidla (poškodenie katalyzátora, puknutie filtra , zlé pozváranie ). Pri technológii od spoločnosti Advanpure tieto riziká nehrozia.
V našich autoservisoch vykonáme diagnostiku systému, odhalíme príčinu zanášania filtra a následne filter demontujeme. Filter sa odosiela na čistenie kuriérom do Českej republiky. Po vráteni filtra s protokolom o čistení sa filter namontuje a znova sa vykoná diagnostika systému či je všetko v poriadku.
Existuje na trhu aj jednoduchšie riešenie - kúpiť nový filter tzv. náhradu. Tu je však problém, že 90% týchto produktov nespĺňa ani minimálne požiadavky výrobcov vozidiel. Rozumej sú to vyhodené peniaze, pretože povrch týchto filtrov obsahuje len minimum vzácnych kovov ak vôbec...a po pár tisíc km sú len obyčajným výfukom, ktorý vám ešte aj znova spôsobuje problémy. Ostáva možnosť kúpiť originálny filter ale z ceny u niektorých značiek sa vám zatočí hlava...
Cena za čistenie pre osobné vozidlá sa pohybuje medzi 380-400 € s dph vrátane dopravy do ČR a späť. Celkový čas je 4 až 5 dní.
Viac informácií o čistení získate na stránke Advanpure www.advanpure.cz
VAROVANIE !!!
Akýkoľvek zásah do systému DPF (odstavenie,odstránenie) je zásah do emisného systému vozidla na ktoré dostalo homologizáciu na pozemné komunikácie a hrozí Vám vysoká pokuta. Už aj na Slovensku sa začína prísnejšia kontrola v rámci EK a STK a Polícia bude tiež preškolená ako odhaliť nefunkčný filter pri bežnej cestnej kontrole. V zahraničí hrozia pokuty 2000-3000 € za vedomé odstavenie/odstránenie tohto systému. Je to daň za emisnu normu od EURO 5.
Prečo je to taký problém ?
Hlavne veľké mestá trpia kvalitou čistého ovzdušia tzv. smogom. Priamo s tým súvisia rôzne preukázateľné choroby. Tvorcovia zákonov sa rozhodli pre postupné zavádzanie prísnejších emisných limitov. Dnešné moderné dieselové motory dokážu spalovať palivo na tak jemné častice , ktoré nie sú voľným okom viditeľné a náš organizmus na to nie je pripravený. Nedokáže tieto častice zachytiť náš prirodzený obranný mechanizmus nos, sliznica a následne vykašliavať. Tieto mikročastice letia priamo do buniek kde dochádza k ich degenerácii. Dokáže ich zachytiť jedine funkčný DPF filter svojim povrchom, ktorý potom v určitých intervaloch spaluje ( regeneruje ) tieto častice na menej škodlivý plyn.